Mikä estää meitä tavoittelemasta unelmiamme?

"Unelmien toteuttaminen ei ole kohdallani realistista."
"Jos olisin 20 vuotta nuorempi, kyllä minä sitten voisin toteuttaa unelmani."
"Minulla on niin vähän aikaa vielä olla täällä, että ei minun kannata toteuttaa unelmiani."
"Jos olisin valinnut 10 vuotta sitten toisin, minulla saattaisi nyt olla mahdollisuus toteuttaa unelmani."
"En voi jättää työtäni/miestäni/lapsiani/vanhempiani ja vain lähteä juoksemaan unelmieni perään!"
"Ehkä jos voittaisin lotossa 100.000€ voisin toteuttaa unelmani."
"Olen liian lihana/laiha/vanha/nuori/sairas/kömpelö/erilainen että kukaan ottaisi minua vakavasti jos lähtisin toteuttamaan unelmaani."
"Olisin itsekäs jos lähtisin toteuttamaan unelmaani nyt."
"En ole kouluttautunut riittävästi että voisin toteuttaa unelmani."
"Olen tehnyt liian paljon pahoja/vääriä asioita, että ansaitsisin toteuttaa unelmani."
"En kuitenkaan saavuta unelmaani, miksi siis tavoitella mahdotonta?"

Este, joka seisoo sinun ja unelmiesi välissä - olet sinä.

Lue tuo yllä oleva lause vielä kerran.

Se mitä ajattelet, se mihin suuntaat energiasi, on näkyvä elämässäsi.
Et tule koskaan olemaan liian _________________ (täytä haluamallasi adjektiivilla) ettetkö voisi toteuttaa unelmiasi.

Et voi koskaan tietää, mitä joku keksii. Olet ehkä 55-vuotias ja haluaisit ballerinaksi. Jos menisit balettitunnille ja harjoittelisit puhtaasta ilosta 5 vuotta, tuon ajan jälkeen eteesi saattaisi avautua tilaisuus esiintyä aikuisten balettinäytelmässä. Et ehkä olisi maailmankuulu, mutta toiveesi toteutuisi silti.

Tai ehkä haluat muuttaa ulkomaille mutta perhetilanteesi "estää" sinua muuttamasta nyt. Entäs jos vuoden kuluttua puolisollesi tai sinulle tarjotaan työpaikkaa ulkomailta? Lähtisitkö?

Yksi elämän parhaista puolista on se, ettemme tiedä mitä huominen tuo tullessaan. Saati mitä kaikkea viikon, kuukauden tai vuoden aikana tapahtuu. Voit kokea 365 ihmettä jos vain päätät nähdä ihmeitä kaikkialla.

Muistatko, kun reilu viikko sitten kerroin, että haluan löytää ihmisen, joka opettaa minua ylläpitämään energiakenttääni?

Viikonloppuna löysin jotain vielä parempaa. Löysin ihmisen, joka auttaa minua kehittymään ihmisenä ja auttaa minua sovittamaan kaikki ne sotkussa olevat palaset paikoilleen, jotta alan pikkuhiljaa nähdä kokonaiskuvaa elämästäni ja unelmistani.

Ensi viikolla pääsen keskustelemaan tuon ihmisen kanssa lisää ja sitten pääsemme aloittamaan yhteistyön. En vielä tiedä, miten pitkä tuo yhteistyö tulee olemaan mutta olen äärimmäisen kiitollinen ja iloinen siitä, että löysin tämän henkilön.

Et voi koskaan tietää, mitä huominen tuo tullessaan. Miksi siis sabotoit omia unelmiasi päättämällä, että et pysty saavuttamaan niitä? Sinun ei tarvitse tietää heti koko polkua siitä missä olet nyt sinne mihin haluat päästä.

Riittää, että tiedät, mikä on seuraava askeleesi. Joskus tuo askel voi olla se, että pyydät apua ihmiseltä, joka on jo saavuttanut sen mistä itse vielä haaveilet.

Kun keskität ajatuksesi ja energiasi unelmaasi, eteesi avautuu aivan uusi maailma. Löydät lehtileikkeitä, ilmoituksia, joku mainitsee ohimennen jotain tai teet vaistonvaraisen päätöksen hetken mielijohteessa.

Askel askeleelta - rappunen rappuselta - menet unelmiasi kohti.

Usko.
Luota.
Ja ota ensimmäinen askel.


2 kommenttia:

  1. Vau, mahtava teksti!
    Meidän perheessämme tapahtui 10 vuotta sitten tragedia, jonka kanssa vasta viimeisen vuoden aikana olen oppinut elämään. Elämäni oli todella holtitonta, enkä välittänyt mistään moneen vuoteen. Nyt olen muuttanut toiselle paikkakunnalle, hoitanut itseäni eheämmäksi pienin askelin ja aloittanut myös opiskelut uudestaan.. Olin jo vaipua epätoivoon miettiessäni omaa haavettani ulkomaille muutosta, kunnes tekstisi tuli kuin tilauksesta silmieni eteen. Kiitoksia sinulle näistä upeista kirjoituksista! Hitaasti, mutta varmasti, pieni askel kerrallaan minäkin aion saavuttaa unelmani - vielä jonain päivänä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, kiitos itsellesi kommentistasi <3
      Ihanaa, että olet päässyt elämässäsi pitkälle eteenpäin.
      Emme useinkaan huomaa muutosta joka tapahtuu joka päivä. Kun sitten katsomme taaksepäin, huomaamme miten paljon olemme kasvaneet <3

      Ja juuri näin - askel kerrallaan menemme eteenpäin.

      Poista

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top