Ruokkiiko keho mieltä vai mieli kehoa?

Keskustelin tänään ystäväni kanssa eilisistä pohdinnoistani. Olen jo muutaman viikon aikana kamppaillut syömiseni kanssa vaikka olen olettanut, että kaikki siihen liittyvät asiat olen jo käsitellyt.

Kerroin ystävälleni, että minua ärsyttää kun en tiedä, mistä syömiseni johtuu. En tiedä, kumpiko on ongelmani taustalla, keho vai mieli. Tiedän sen, että jos syön huonolaatuista ruokaa, mielialani laskee ja ajatukset alkavat kiertää kehää. Mutta taas toisaalta, jos alitajunnassani on vielä jotain käsiteltävää, joka pitää oivaltaa, mielini saa minut syömään juuri tuota huonolaatuista ruokaa.

Ärsyttävä dilemma.

Puolen tunnin pohdinnan jälkeen päädyimme siihen ratkaisuun, että ajatuksia on jälleen liikaa liikkeellä ja se sekoittaa minua entisestään. On siis hyvä aika aloittaa rentoutusharjoitukset uudelleen ja lähteä siitä pikkuhiljaa, yksi asia kerrallaan eteenpäin.

Illalla kun menen sänkyyn, kuuntelen rauhallista musiikkia noin vartin verran ja hiljennän mieleni. Kun mieli rauhoittuu illalla, unen laatu paranee ja ajatukset kirkastuvat.




Eiköhän se taas tästä lähde =)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top