Minun unelmani

Olen sitä mieltä että ilman unelmia ihminen kuihtuu pois. Unelmat pitävät meidät hereillä, ne tuovat elämäämme luksusta ja joitain tavoittelemisen arvoista.

Jos elämässä ei ole mitään mitä tavoitella, onko elämä turhaa? Ei, elämä ei ole koskaan turhaa mutta elämä on raskasta jos sinulla ei ole mitään minkä vuoksi haaveilla, unelmoida ja mitä tavoitella.

Yksinkertaisuudessaan unelma voi olla loma, omaa aikaa kerran viikossa, hyvin käyttäytyvät lapset, uusi työpaikka, ihan mitä vain. Jotain, mikä saa sinut ponnistelemaan paremman huomisen toivossa.

Olen muutaman kerran ollut tilanteessa, jossa kyyneleet silmissä kysyn itseltäni, onko minun tyydyttävä tähän? Tätäkö minun elämäni on? Miksi minun elämäni on näin raskasta? Miksi joku muu elää onnellisena ja minä en?

Ja joka kerta olen päättänyt, että minulla on vapaus valita jotain muuta. Vapaus tehdä omasta elämästäni sellainen kuin itse haluan. Olen monesti myös miettinyt, miksi en elä jo sitä elämää, jollaista haluan? Missä mättää?

Tuohon kysymykseen vastaan tulevan viikon aikana.

Nyt olen kuitenkin päättänyt että haluan muutosta. Haluan totaalisen muutoksen elämääni. Olen kyllästynyt siihen, että ihmiset käyttävät minua hyväksi erilaisilla tavoilla ja on aika ottaa vastuu itsestä ja omasta elämästä ja tehdä tästä tavoittelemisen arvoinen elämä.

Tästä hyvä esimerkki on nykyinen työni. Pidin työstäni todella paljon kun 6 vuotta sitten aloitin. Se oli intohimoni ja halusin tulla siinä parhaaksi mahdolliseksi. Kuitenkin vuosien saatossa olen huomannut, että minun sanallani ei ole merkitystä, minun toiveitani ja halujani ei kuunnella. Minua liikutellaan paikasta toiseen kuin pelinappulaa. Ja olen todella kyllästynyt siihen.

Joten, tästä päivästä 12 kk eteenpäin, minulla on uusi ura ja uusi työ. Se on tavoitteeni ja unelmani. Tulevina viikkoina aion kertoa millainen suunnitelma minulla on tämän unelman toteuttamiseksi ja mikä parasta: ohjeet on helppo kopioida kenen tahansa mille elämänalueelle tahansa. Kerron myös missä aikaisemmin olen mennyt vikaan ja miten korjaan nuo virheet.

Tämä on uuden elämäni ensimmäinen päivä.

"Jos ihmiset eivät naura unelmillesi, 
ne eivät ole tarpeeksi isoja." 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top