Kunnianosoitus jokaiselle meistä


Meistä jokaisella on elämässään vaikeita hetkiä.
Toiset taistelevat elämänsä aikana eri asioista kuin toiset.
Toisilla on väkivaltaisia suhteita, toisilla kiusaamista koulusta vanhainkotiin saakka.
Toisilla on elintärkeä työ kasvattaa erityislasta tai jopa -lapsia.
Toiset toimivat monta vuotta tai vuosikymmentä puolison tai vanhempien omaishoitajana.

Ei voida sanoa, että yhden elämä olisi huonompi tai parempi, kevyempi tai raskaampi kuin toisen.
Me kaikki käymme läpi samat elämänopetukset, tavalla taikka toisella.

Meidän jokaisen elämä on arvokasta. 
Meistä jokainen on omalla tavallaan kaunis.
Ja me kaikki ansaitsemme tulla kohdelluksi hyvin.
Me ansaitsemme tulla kuulluksi ja nähdyksi.
Me ansaitsemme arvostusta ja kunnioitusta.
Me tarvitsemme tukea ja turvaa.
Kukaan ei voi koskaan täysin ymmärtää millaista elämämme on 
ennen kuin he kokevat sen itse.

Tuokoon nämä laulun sanat voimia arkeen ja jaksamiseen, niinkuin ne ovat tuoneet minulle siitä hetkestä lähtien kun kuulin ne ensimmäisen kerran.
Nämä sanat menevät syvälle. Syvemmälle kuin laulun kirjoittaja ehkä koskaan osasi kuvitellakaan.

"Mä tarviin tahtoa vaikeisiin hetkiin,
mun täytyy lääkettä näihin paineisiin etsii.
Anna mun säilyttää se voima mun sisällä,
se sama voima, kun isällä.
Erikoiset elämät luo erikoisii ihmisiä,
oon yksi heistä, anna jalat maassa silti pitää.
* * * *
Tää, ei tuu poistuu täältä koskaan.
Timantit on ikuisia.
Ja mä lupaan pysyy aitona ja aina rokkaa koska,
Timantit on ikuisia.

- Jare "Cheek" Tiihonen"


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top