Kun huomaat unelmasi toteutuneen...

Oletko huomannut, että joskus toivot jotain ja yhtäkkiä huomaat toiveesi toteutuneen?

Minulle sattui lyhyen ajan sisään kaksi tällaista tilannetta.

Innostuin tässä jokin aika sitten NLP:stä (neuro linguistic programming), joka tarkoittaa ihmisen sisäisten mallien positiivista muutosta ja ihmisten välistä kommunikaation kehittämistä.

Tämä NLP on putkahdellut esiin useaan otteeseen viimeisen puolen vuoden aikana kun olen miettinyt omaa henkilökohtaista kehittymistä ja unelmien saavuttamista. Muutama viikko sitten lähdin tutkimaan millaisia vaihtoehtoja minulla olisi opiskella NLP:ta ja huomasin, että koulutuksia kyllä löytyy mutta hinnat ovat enemmän kuin kuvittelin.


En kuitenkaan antanut tämän asian vaivata, joten unohdin sen. Viime viikolla ollessani Facebookissa, sain "mainoksen" - "Linjassa itsesi kanssa - kirjoittamishaaste. Intuitiivinen kirjoittaminen." Naurahdin ja ilmoittauduin oitis kyseiselle kurssille! Tällä kurssilla käytetään yhtä NLP:n osa-aluetta. Samaan syssyyn posti toi Amazon.comista tilaamani NLP kirjan, joten uskon tämän väylän olevan minulle parempi kuin kokonainen NLP kurssi.

Eilen illalla huomasin toisenkin toiveeni toteutuneen. Olin maaliskuun lopulla ottanut omasta verkkopankistani kuvaruutukopion tileistä, säästöistä sekä veloista. Tämän jälkeen olin laittanut kuvaruutukopiot tyhjälle word-tiedostolle, peittänyt tilien summat ja kirjoittanut tietokoneella päälle uudet summat. Saman olin tehnyt säästöjenkin kohdalle ja velkojen kohdalle olin laittanut pyöreät nollat.

Olin tallentanut nämä kolme sivua tietokoneelleni ja unohtanut ne. Eilen kävin maksamassa muutamia laskuja ja muistin nuo sivut. Kun vertasin sivuja tämänhetkiseen tilanteeseeni, yllätyin toden teolla! Tilien saldot olivat lähestulkoon identtiset! Säästöt olivat hieman vähemmän ja myös lainaa oli enemmän kuin nolla mutta silti. Vain puolessa vuodessa olin "tiedostamattani" tehnyt elämässäni ratkaisuja, jotka olivat tuottaneet toivottuja tuloksia.

Enkä todellakaan tiennyt maaliskuussa miten nuo summat saisin kerättyä.


Olen vuosia toivonut itselleni lottovoittoa mutta en osaa kuvitella miltä se minusta tuntuu. Sen sijaan tiedän miltä tuntuu kun tilillä on 500e, 1000e tai 3000e - aloitin pienistä. Ensin toivoin, että tililleni jäisi muutama sata euroa joka kuukausi ylimääräistä, sitten siirsin tavoitteeni tuhansiin. Seuraavaksi voinkin toivoa jo muutamaa kymmentä tuhatta, sillä ero nykyisyydestä kymmeneen tuhanteen ei tunnu enää suurelta.

Kun tuo uusi summa on saavutettu, voin tuplata sen, triplata ja niin edelleen. On uskomatonta miten paljon saa aikaan, kun lakkaa murehtimasta rahan riittävyydestä, luottaa siihen, että raha tulee jostain ja luottaa, että sitä myös säästyy. Tällä ajattelu tavalla olen muokannut ajatusmaailmaani rahasta positiivisempaan suuntaan ja joka kerta kun tiukkaa on ollut, jostain yllättävästä paikasta olen saanut ylimääräistä rahaa jolla hetkellisestä niukkuudesta olen päässyt yli.

Mitähän toivoisi seuraavaksi...?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top