Voit oppia kaikesta – ja kaikilta.

Tämä lause tuli tänä päivänä esiin parissakin kohtaa.
Hauskaa tässä on se, että olen muutamaan otteeseen puhunut poikani koulusta ja opettajista, joten lause on tarkoitettu suoraan minulle.

Olisi niin hauska tietää aina etukäteen, mitä minun on tarkoitus oppia mistäkin asiasta, jotta voisi suoralta kädeltä toimia "oikealla" tavalla ja siten välttää mahdolliset karikot.

Universumi haluaa meidän kuitenkin löytävät ne ahaa-elämykset ihan itse.

Ehkäpä minun oppini tosiaan onkin tehdä käyttöohje-adhd-lapseni-opettajille, jotta vastaavilta taisteluilta vältyttäisiin tulevaisuudessa.

Tai ehkäpä minun tulee huomioida oma asenteeni koulua ja opettajia kohtaan. Älkää nyt käsittäkö väärin, kyllä minulla on suuri kunnioitus opettajia kohtaan. Ei heidän työnsä maailman helpointa ole. Mutta joskus tuntuu, että heillä on suuri tarve olla oikeassa ja viedä oma tapansa opettaa lasta keinolla millä hyvänsä käytäntöön.

Vai johtuneeko se siitä, että opettajat yrittävät mennä "sääntöjen" mukaan, niin kuin koulussa opetettiin ja opettaa lapsia ilman uskallusta "olla luova" tunti-tilanteissa.

Niin tai näin, täytynee oikeasti katsoa myös peiliin ja keskustella itsensä kanssa. Kun on kyse omasta lapsesta, tunteet kärjistyvät ja asiat saavat joskus liiankin suuret mittasuhteet.

Mutta se käyttöopas saattaa lähteä tekeytymään vielä tällä viikolla...

ADHD lapsen käyttöopas osa 1



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!

Follow @ Instagram

Back to Top